Дидактична гра «Подорож до країни речей»
Дидактична гра «Подорож до країни речей»
Ознайомлення з оточуючим у першій молодшій групі
Ціль: звернути увагу дітей на те, що в груповій кімнаті багато різних речей-предметів. Перевірити, чи діти знають їх точну назву, призначення. Закріпити вміння правильно користуватися речами у їхньому повсякденному житті та за різних обставин. Викликати у дітей інтерес до звичайного через незвичайну подорож у «країну речей».
Ігрове завдання. Подорож кімнатою в «країну речей».
Ігрові дії. Огляд меблів, назва, порівняння одних видів меблів з іншими, виявлення частин та особливостей кожного виду меблів, правильні практичні дії.
Правила гри. Стежити за виконанням вказівок вихователя (організуюча поведінка та пізнавальна діяльність). Слідкувати, щоб діти правильно називали речі, щоб їм було видно та чути. Донести до дітей знання про правила поводження з меблями (обладнання: звичайні меблі в груповій кімнаті)
Хід гри.
Вихователь: Діти, у нашій групі так багато різних речей, що її можна назвати «країна речей». Ми сьогодні будемо мандрівники і розглянемо, які меблі є, в нашій кімнаті як вона називається і для чого вони призначені. Дізнаємося, чим відрізняється один вид меблів від іншого. Ми почнемо свою подорож від дверей, начебто ми входимо до «країни речей». Мандрівники, готуйтеся! Пішли! Що це? (стульчик) Скажіть, чому «в країні речей» маленькі стільці? Хто тут мешкає?
Діти: У країні речей мешкають маленькі діти.
Вихователь: Як ви дізналися, що це стільці? Нехай кожен із вас візьме і розгляне стільчик. Що у нього є? Діти розглядають стільці та відзначають основні частини їх: чотири ніжки, спинка, сидіння.Вихователь: А як ви думаєте, стільчики вміють говорити, радіти чи скаржитися? Як? Зараз дізнаємось! Кожен із вас візьме стільчик і перенесе в ту частину кімнати (вказує) і сяде на нього.
(Діти переносять стільчики по-різному: один акуратно притримує його спинку, інші тягнуть за собою, рухає ніжки стільця по підлозі, один ставить стільчик зі стуком, сідають, розвалившись, недбало, інші акуратно).
Вихователь: Ось стільчики розповіли про себе та про вас. Одні діти пораділи, що більшість дітей правильно, дбайливо перенесли стільці і поставили тихо, без стуку. А інші поскаржилися, що несли стільці недбало, тягли його ззаду, поставили з гуркотом, сіли некрасиво і почали гойдатися на стільці. Не будемо більше засмучувати стільці та навчимося правильно користуватися ними: Діти, подивіться все, як потрібно дбайливо та красиво користуватися стільчиком (вихователь показує правильне застосування)
Тепер малечо, покажемо стільчика, що ми навчилися правильно користуватися ними. Не заважаючи один одному, не штовхаючись, віднесіть стільці до столів, поставте їх гарно, сядьте.
Далі діти розглядають столи, відзначають їх особливості: 4 ніжки, кришка.
Подивіться на стіл. Навіщо вони потрібні. Якої форми кришка столу? Що могли б розповісти столи: Чому порадіти? На що поскаржитися? (Столи заздалегідь треба розставити незручно, безладно) Діти, як правильно повинні стояти столи? Так, щоб зручно було підійти до кожного столу, щоб був завжди порядок. Подумайте як це можна зробити. Давайте поставимо столи на місце, щоб вони були раді і не скаржилися на нас.
Гра закінчилася, у наступній грі звертаємо увагу на інші речі, меблі. Ця дидактична гра допомогає дітям зертати увагу на оточення та помічати деталі речей.