мандрівка до зимового лісу
14.01.2023 Від Юлія

Мандрівка до зимового лісу. Конспект заняття в дитячому садку. 

Мандрівка до зимового лісу. Конспект заняття в дитячому садку.

Мета заняття в дитячому садку: розширити уявлення дітей про життя диких тварин взимку через використання ігор розвиваючої спрямованості.

Методи, що використовуються для заняття в дитячому садку:

  • методи підвищення пізнавальної активності (проблемні питання, ігрова мотивація);
  • методи підвищення емоційної активності (ігрові та уявні ситуації);
  • методи навчання та розвитку творчості (засвоєння систематизованих зв’язків, проблемні ситуації, ігрові прийоми).

Вплив інтегрованих зв’язків на розвиток цілісного уявлення про об’єкт, що навчається:

  • в ігровій формі діти розширюють уявлення про особливості зовнішнього вигляду, звички диких тварин і пристосування їх до середовища проживання взимку, кількісному та порядковому рахунку;
  • розвивають конструктивні навички;
  • навчаються орієнтуватися біля за допомогою плана-схеми і цьому основі розширюють, збагачують і уточнюють словниковий запас.

Забезпечення зв’язку з предметно-розвивальним середовищем у групі:

використання у самостійній діяльності дітей ігор:  «Танграм», «Вгадай, чиї сліди», «Лабіринти».

Міжпредметний зв’язок:

  • ознайомлення з оточуючим,
  • розвиток елементарних математичних уявлень,
  • розвиток мовлення.

Обладнання для заняття в дитячому садку:

План-схеми частини групової кімнати.

Картки – зображення частин тварин (морда, хвіст) білки, зайця, кабана, лисиці, вовка, рисі, оленя, лося – 8 штук.

Картки-зображення тварин (тих же) – 8 штук.

Набірне полотно – 2 штуки.

Ігровізори та листи із завданнями-лабіринтами — по 8 штук.

М’яч.

Геометричні головоломки “Танграм”, картки-схеми до них – по 8 штук.

Картки-зображення будинків диких тварин – 8 штук.Картки-зображення слідів диких тварин на снігу – 8 штук.

Примітка: робота на занятті ведеться із підгрупою дітей (8 осіб). Дикі тварини наших лісів, які впадають у зимову сплячку (ведмідь, їжак, борсук), не розглядаються.

Завдання заняття в дитячому садку:

  • розширювати елементарні уявлення про особливості зовнішнього вигляду, життєві прояви, звички диких тварин і пристосування їх до середовища проживання взимку;
  • формувати інтерес до навколишнього світу, реалістичні уявлення про природу.

ХІД ЗАНЯТТЯ В ДИТЯЧОМУ САДКУ ПОДОРОЖ У ЗИМОВИЙ ЛІС:

Вихователь: — Діти, скажіть, яка зараз пора року? Який місяць? (Діти відповідають.) Ми з вами вже відчули на собі, як холодно та морозно буває взимку. А як взимку диким тваринам у лісі? Яка у них головна турбота, як ви вважаєте? (Діти відповідають.) Діти, я запрошую вас здійснити подорож до зимового лісу. Згодні? Я думаю, що в зимовому лісі на нас чекає багато цікавого. Отже, мандрівка до зимового лісу розпочинається!!!

Схованки в лісі

— Ой, мені здається, що в нашому зимовому лісі хтось сховався, а хто це, ми дізнаємося, коли за планом знайдемо картки-підказки, а в конверті знаходиться зображення того, хто сховався саме в цьому місці.

Діти знаходять за планом спочатку картки-підказки із зображенням частин тварини (вуха, хвіст, морда). Назвавши їх, відкривають конверт із картками-зображеннями диких тварин наших лісів (зайця, білки, лисиці, вовка, рисі, кабана, лося, оленя).

Приклад: Це заячі вуха. Це заячий хвіст. Це заяча морда. Тут сховався заєць.

Гра “Хто на якому місці?”

Діти вишиковуються в одну лінію.У них у руках картки із зображеннями диких тварин, яких вони відшукали. Навпроти них, на столі вишикувані в ряд лісові жителі – гумові іграшки. Дітям пропонується назвати, якою за рахунком стоїть їхня тварина, яка тварина стоїть «перед», «після», «за нею», «між».

Діти називають: — Заєць перший, кабан другий, лисиця третя. Кабан стоїть за зайцем, перед лисицею і т.д.

Вихователь: — А тепер по черзі називайте, якою по порядку стоїть кожна тварина. Який за рахунком стоїть заєць?

Робота з планшетами-ігровізорами

Вихователь: — Наша мандрівка до зимового лісу підказує нам, що взимку в лісі найважче живеться полохливому зайчику. У пошуках їжі він забігає дуже далеко. Та й лисиці дуже боїться, плутає сліди. Давайте допоможемо нашому зайцеві повернутися до свого рідного лісу.

Вихователь пропонує дітям пройти до столів, на яких лежать планшети-ігровізори, під прозорими пластиковими екранами яких знаходяться листи-лабіринти. Діти відзначають шлях виходу із лабіринту спочатку візуально, потім за допомогою маркера. Якщо зроблена неправильна лінія, то за допомогою серветки вона забирається. Перевірка виконання завдання відбувається в парах: сидячий поруч перевіряє правильність виконання завдання свого товариша.

Запитання про життя диких тварин

Вихователь запрошує дітей стати у коло. Показує дітям великий “сніжок” – м’яч, обклеєний білим папером.

Вихователь: — Дізнатись більше про життя диких тварин узимку нам допоможе чарівний «сніжок». Я кидатиму його вам і ставитиму запитання, а ви – відповідати, добре подумавши.

Проблемні питання:

Хто з диких тварин вищий за зайця, але нижче за ведмедя? (Вовк, лисиця, кабан, рись.)

Хто з диких тварин нижче лисиці, але вищий за білки? (Заєць.)

Чи заєць утеплює свою нору до зими? (Ні, її в нього немає.)

Чому білки частіше селяться у хвойних лісах? (Білки харчуються насінням шишок хвойних дерев – ялинки, сосни, кедра.)

Як хвіст лисиці допомагає? (У сильний мороз вона їм вкриває лапи та ніс; замітає сліди.)

Чому взимку вовки збиваються у зграї? (Так легше полювати).

Динамічна «Звірина зарядка»

Скачуть, скачуть у лісочку

Зайці – біленькі клубочки.

(Руки біля грудей, як лапки у зайців; стрибки.)

Стриб – скок, стриб – скок –

Встав зайчик на пеньок

(Стрибки вперед – назад.)

Усіх збудував по порядку, став показувати зарядку.

Раз! Крокують усі на місці.

Два! Руками махають разом.

Три! Присіли, дружно встали.

Усі за вушком почухали.

На чотири потягнулися.

П’ять! Прогнулись і нахилилися.

Шість! Всі встали знову в ряд,

Повернулися назад.

Робота з головоломкою «Танграм»

Вихователь: — А зараз на нашому шляху зустрінуться разом непримиренні вороги — заєць та лисиця. Як це станеться, ви дізнаєтеся, якщо викладете зображення лисиці та зайця, використовуючи геометричну головоломку «Танграм».

танграмДіти викладають зображення лисиці та зайця. Причому на одному столі одна дитина має зображення зайця, друга — зображення лисиці. Вихователь ставить дітям питання: з яких фігур складається заєць, з яких зображення лисиці, скільки фігур складається зображення лисиці, зайця.

Знайди слід

Вихователь: — Взимку на снігу добре видно сліди диких тварин: у всіх вони різні. Ми їх зараз уважно розглянемо, а потім по ланцюжках слідів знайдемо місця, де ховаються тварини в зимову холоднечу.

Картки-зображення диких тварин та відповідних схематичних зображень їх слідів прикріплюються до столів, стільців, полиць групових меблів двостороннім скотчем. По килиму вихователь розкидає картки зі схематичним зображенням “слідів” тварин, а наприкінці кожного “сліду” кладе перевернуту лицьовою стороною вниз картку-зображення житла дикої тварини – місця, де тварина ховається в негоду. Діти уважно розглядають картки-підказки та визначають, де чий слід.

– Це заячий слід.

— Це слід лисиці тощо.

Вихователь перевіряє правильність виконання завдання (візуально багато слідів схожі) і у разі правильної відповіді відкриває картку-зображення житла (лігво, нора, ямка під кущем, лежка, дупло і т.д.).

Вихователь: — Наша мандрівка до зимового лісу та його мещканців  добігла кінця. Якщо вам сподобалося, прикріпіть до магнітної дошки смайлик з посмішкою і розкажіть, що вам сподобалося? Якщо вам якесь із завдань здалося важким, прикріпіть смайлик із сумним виразом. Розкажіть, що було важко. Я пропоную вам вдома разом із батьками подумати, як ми, люди, могли б допомогти диким тваринам узимку.

Як сюрпризний момент дітям доцільно запропонувати відеоперегляд презентації «Дикі тварини наших лісів узимку», підготовлений батьками дітей. Його перегляд пропонується провести у другій половині дня.

Проголосуйте, нам важлива Ваша думка!
[Усього: 1 Оцінка: 1]