дидактична гра
28.07.2022 Від Юлія

Дидактична гра “Приїжджайте до нас у місто”

Дидактична гра “Приїжджайте до нас у місто” для дітей 5-7 років.

Цей посібник може реалізовуватися індивідуально та колективно. Початкове освоєння здійснюється під керівництвом дорослого, надалі, з освоєнням, вихованці можуть грати самостійно.

Потреба здійснення даної розробки у формі пізнавально-розвивальної гри виникла у зв’язку з запитом, що надійшов від дітей старше-підготовчої групи в період роботи за проектом «Приїжджайте до нас у місто». Спільна пізнавальна діяльність сприяла формуванню інтересу дітей до вивчення матеріалу рідному місті. Разом із дітьми ми відвідали музей історії міста Дніпра. Екскурсія була розрахована на більш дорослих дітей, наші дошкільнята цікаво розглядали експонати: зуб мамонта, знайдений на місці котловану під майбутню ГЕС; водолазні костюми та фотографії перших будівельників міста, але екскурсію слухати не хотіли…

Основне та улюблене заняття дітей це гра. У грі часто складне стає доступним та цікавим. Відомо, що багато видів знань, які дитина не може зрозуміти на основі словесного пояснення дорослого, він легко засвоює, якщо ці знання подати йому у вигляді гри. Так виникла ідея створення дидактичного посібника «Приїжджайте до нас у місто», що складається з кількох дидактичних ігор.

Мета створення дидактичного посібника: формування у дошкільнят інтересу до вивчення історії своєї малої Батьківщини.

Завдання: розвиток пізнавального інтересу до свого найближчого оточення; виховувати почуття гордості за своє рідне місто; продовжити знайомство з історією та пам’ятками рідного міста; заохочувати інтерес дітей до подій, що відбуваються у країні, місті; виховувати почуття гордості за досягнення своєї країни; розвивати пам’ять дітей, увагу, спостережливість.

Посібник являє собою поле, що імітує схему міста Дніпро з нанесеними на них значками з цифрами, зображеними на різних колірних полях, а також набір маленьких карток із зображенням пам’ятних місць і культурних будівель, на них є цифрове позначення.

дидактична граНа першому етапі пропонується дидактична гра «Подорож містом», діти знайомляться зі схемою міста, з розташуванням пам’ятних місць та культурних будівель. Для цього варіанта гри маленькі картки пронумеровані цифрами на блакитному тлі. Дитина, захоплена привабливим задумом нової гри, як би не помічає того, що вона вчиться, хоча при цьому вона постійно стикається з труднощами, які вимагають перебудови його уявлень і пізнавальної діяльності. Робота з планами та схемами розвиває в дітей віком здатність до моделювання просторових відносин між об’єктами, змушує їх аналізувати свої знання. Гра дозволяє закріплювати знання домашньої адреси, адреси дитячого садка, значних місць, назву вулиць міста. Смішно спостерігати, як діти знаходять на схемі свою вулицю, знайомі будівлі. Стільки захоплення, інтересу в очах!

Потім діти знайомляться з грою «Зачароване місто».Дорослий ставить перед дітьми проблему: «До міста пробрався злий інопланетянин, він прилетів із Туманної планети. Він усе наше місто занурив у туман». Ведучий роздає картки із силуетами будівель та пропонує «звільнити» місто від туманності. Діти обирають потрібні картки із зображеннями будівель міста, називають їх. Хто перший впорається із завданням, той і перемагає. У процесі гри діти знайомляться з архітектурними особливостями міста; формується інтерес до різноманітних будівель та споруд – житлові будинки, навчальні заклади, магазини; удосконалюється вміння розповідати про знайомі будинки, ділитися особистим досвідом.

Коли діти вільно орієнтуються з картою-схемою, знають назву вулиць Дніпра, вміють визначати силует будівлі міста, дітям пропонується гра «Де знаходиться пам’ятник». Дидактична гра проходить на вже знайомому дітям «поле» міста Дніпра, так само до гри пропонується комплект карток з фотографіями пам’яток міста, у куточку картки є цифрове позначення, але вже на зеленому тлі, яке відповідає місце розташування об’єкта на карті-схемі. Гра має пошуково-дослідницький характер, роль дорослого полягає в тому, щоб розповісти дітям назву пам’ятника, історію його створення. Даний посібник допомагає вихователю формувати в дітей віком вміння отримувати інформацію про новий об’єкт у його дослідження; заохочувати інтерес дітей до подій у нашій країні; виховувати почуття гордості за її досягнення, виховувати повагу до захисників Батьківщини, пам’яті полеглих воїнів.

З цього випливає, що педагог також має дуже добре знати історію рідного міста, постійно вести роботу з самоосвіти.

 

Проголосуйте, нам важлива Ваша думка!
[Усього: 1 Оцінка: 5]