Ігри про школу
Ігри про школу мотивують дитину до навчання, допомагають сформувати інтерес до отримання нової інформації, уміння її знаходити, і цим допомагають стати успішним у період шкільного навчання, а й протягом усього життя.
Зміст ігор про школу може включати як предметні аспекти, так і соціальні, адже школа – це не тільки навчання, це і життя в шкільному колективі.
«Разом весело живемо»
Ведучий пропонуємо учасникам гри по черзі називати якості, які необхідні учням-першокласникам. Ведучий допомагає дітям, що наводять питаннями, щоб вони називали не лише якості, що стосуються навчальних, а й комунікативних умінь школярів.
“Що і як?”
Ведучий ставить дітям питання щодо різних аспектів шкільного життя. Діти відповідають, що, на їхню думку, треба робити в тому чи іншому випадку, і як чинити. Гра допомагає дітям сформувати моральні підвалини поведінки.
Приклади запитань:
– Що робити, якщо ти не вивчив урок?
— Як вчинити, якщо у твоїй присутності кривдять однокласника?
— Що робити, якщо учень, який відповідає на дошці, не знає відповіді?
— Як зробити, якщо сусід по парті просить у тебе списати правильну відповідь?
– Що робити, якщо ти запізнився на урок?
Рухлива гра «Люди довкола»
Як показує діагностика методом включеного спостереження, сучасні першокласники здебільшого не вміють… рухатися. Дитина не розуміє, що крім неї навколо є ще люди, які теж мають право на простір біля нього.Необхідно за допомогою ігор готувати дошкільнят до життя у колективі, допомагаючи їм навчитися бачити та відчувати людей навколо себе.
Ця гра спрямована на формування просторового мислення, координації, вміння бачити людей навколо себе і розташовуватись у просторі, не заважаючи при цьому оточуючим.
У грі моделюються ситуації, коли необхідно посунутись, звільнивши місце іншим людям. Приклади ситуацій: автобус у годину пік (необхідно, щоб діти зрозуміли, що не можна стояти у дверях, заважаючи іншим виходити та входити, якщо твоя зупинка – не наступна), вихід з театру в антракті або після вистави, вхід у метро та на ескалатор та так далі.
«Казкові школярі»
Завдання учасників гри – вигадати, які з героїв казок можуть стати школярами, і як вони поводитимуться на уроках. Ведучий допомагає дітям та навідними питаннями допомагає їм визначити, як насправді повинні поводитися справжні учні.
У цій грі можна використовувати ляльки лялькового театру, картинки або іграшки, що зображають казкових героїв. Продовженням цієї гри може стати сюжетно-рольова гра або лялькова вистава «Казкова школа».
«Для чого нам потрібна школа?»
Гра допомагає формуванню мотивації до навчання у школі. Грати можна командами чи індивідуально. Завдання учасників – придумати якнайбільше причин для навчання у школі. Виграє учасник, який назвав якнайбільше позитивних приводів навчатися у школі.
“А все ж таки школа – це класно!”
Гра розвиває позитивне мислення. Грають дві команди.Ведучий називає якусь негативну подію, пов’язану зі школою, наприклад, «Треба дуже рано вставати, щоб встигнути до школи». Команди по черзі мають назвати якнайбільше позитивних подій, до яких може призвести це негативне. Наприклад: якщо рано встанеш, багато що встигнеш зробити і так далі. Таким чином, негативна подія перетворюється на позитивну.
За одну гру можна обговорити 3-4 такі негативні висловлювання, перетворюючи їх на позитивні.
“Я вчитель”
Ведучий пропонує дітям уявити себе шкільними вчителями та придумати, чому б вони навчали своїх учнів. Можна вигадати, які в школі могли б бути уроки, що на них вивчалося б. А потім можна пограти у таку веселу школу з «учнями» — ляльками та м’якими іграшками.
“Школа моєї мрії”
Ведучий пропонує дітям намалювати чи описати словами школу їхні мрії. А потім можна влаштувати виставку малюнків та творів та запросити на неї справжніх вчителів із справжньої школи, щоб подивилися, чого не вистачає дітям у школі.
«Що ж у школі добре, а що у школі погано?»
Гра допомагає розвинути позитивне сприйняття дійсності та формує позитивне ставлення до навчання у школі.
Грають дві команди. Одна команда називає 10 шкільних речей та обставин, які можна визначити словом «добре», а друга – які, на їхній погляд, можна охарактеризувати словом «погано» Команди говорять по черзі. Після того, як всі сказали, а вихователь все записав, всі разом намагаються розібратися, чи правильно вони все представляють.
Граючи в такі ігри про школу, дошкільнята зможуть швидше адаптуватися до цього навчаьного закладу.