Вкрадені фарби. Логопедичне заняття
Вкрадені фарби. Конспект відкритого заняття у старшій логопедичній групі «Вкрадені фарби»
Ціль: закріпити назви основних кольорів.
Завдання:
– активізувати та збагачувати словник,
– удосконалювати граматичний лад мови,
– розвивати зорове та слухове сприйняття,
– розвивати логічне мислення,
– розвивати пам’ять та увагу,
– закріплювати знання про геометричні фігури,
-розвивати просторове уявлення,
– закріплювати вміння відповідати повною пропозицією,
– удосконалювати діалогічну мову,
– зміцнювати загальну моторику,
– виховувати інтерес до навколишнього світу,
– виховувати вміння слухати іншу людину,
– Виховувати вміння працювати спільно.
Обладнання: інтерактивний екран, кольорові геометричні фігури, презентація із завданнями, забарвлення, кольорові паперові кораблики, м’яч, баночки з фарбами.
Хід заняття
1. Орг. момент. Вітання
“Доброго ранку”
Діти стоять у колі.
Доброго ранку усміхненим особам!
Доброго ранку сонцю та птахам!
Нехай кожен стає добрим, довірливим.
Нехай добрий ранок триватиме до вечора!
2. Основна частина
2.1. Логопед: Діти, сьогодні ми вирушимо у подорож. Подивіться на картинку (на екрані з’являється чорно-біла картинка – слайд 2)
Вам вона до вподоби? Відповіді дітей.
А тепер подивіться на цю картинку (на екрані з’являється кольорова картинка).
Яка картинка вам подобається більше? (Відповіді дітей).
Як ви думаєте, про що ми сьогодні говоритимемо? (Відповіді дітей.) Жителі кольорової країни звернулися до нас за допомогою (слайд 3) Шкідлива пляма вкрала три головні кольори, при змішуванні яких одержую всі інші.(слайд 4) Щоб повернути фарби, нам необхідно виконати завдання ляпки. Ви готові?
Отже, щоб дізнатися, яку першу крошку ми шукатимемо, потрібно відгадати загадку:
Цей колір у помідора,
Цей колір у світлофора,
Він попереджає нас-
Немає шляху вперед зараз! (червоний)
2.2. Гра “Четвертий зайвий” (слайди 5, 6. 7)
Логопед: діти, ви впоралися із завданням. Клякса повідомила, що червона фарба знаходиться у залі на великому музичному інструменті. (Слайд 8). Діти знаходять баночку фарби на піаніно. Отже, ми повернули червону фарбу до міста. Вирушаємо далі.
Загадка:
Кольори цього друга
буде сонечко, пісок
Зірки, лампочка, каченята
І соняшник, і курчата. (жовтий)
2.3. Гра «Чого не стало?» (слайд 9)
Логопед: молодці, хлопці та дівчата. Клякса повідомила, що жовта фарба знаходиться під одним із дитячих стільців. (Слайд 10). Діти знаходять баночку жовтої фарби. А зараз ми трохи розімнемося і вирушимо далі.
2.4. Фізкультхвилинка «М’яч передавай на запитання відповідай». (слайд 11)
Логопед: трохи розім’ялися, чи готові відгадати ще одну загадку?
Жаба скаче на болоті,
Вона постійно на полюванні.
Прощавай, комарик нерозумний,
А у жаби колір. (зелений)
2.6. Гра «Побудуй вулицю» (слайд 12). Діти викладають на зразок «вулицю» з геометричних фігур. Після виконання з’являється ляпка (слайд 13). Вона повідомляє, що баночка із синьою фарбою знаходиться поряд із символом України. Клякса ніяк не хоче йти, діти, а давайте, ми її здуємо. (слайд 14)
Діточки, час нашої подорожі добіг кінця. Але залишилося ще одне важливе завдання. Подивіться ось кольорові кораблики. Нам треба їх заповнити картинками. Але картинки без кольору. Спробуємо завантажити кораблики правильно. (Діти вибирають розкладені на столі картинки та поміщають у потрібний кораблик). Кораблики ми заберемо до групи, розфарбуємо картинки та відправимо до «кольорової країни».
3. Підсумок заняття. Рефлексія.
Наша гра “Вкрадені фарби” скінчилася. Ви всі були молодці.Дякую!!!!