Що таке сім’я? Розмова зі старшою групою.
Що таке сім’я? Заняття-розмова для старшої групи.
Заняття спрямоване на ознайомлення з навколишнім світом та присвячене темі сім’ї. Проводиться у старшій групі.
Програмний зміст:
- Узагальнити знання дітей про тварин та рослини. Підвести дітей до елементарного поняття «живе».
- Вчити дітей знаходити різницю між рослинами, тваринами, людиною.
- Дати дітям знання у тому, «що таке сім’я».
- Закріпити отримані знання малюнку.
- Розвивати дрібну моторику, мислення зв’язного мовлення, активний словник дітей.
- Виховувати у дітей любов та повагу до всіх членів сім’ї.
Хід заняття.
Діти сидять на килимі.
—Діти, сьогодні ми з вами поговоримо на дуже серйозну тему. Сьогодні ми поговоримо про людину. Раніше ми розглядали тварин та рослини. З’ясували, що вони живі та належать до живої природи.
Чому вони живі?(Відповіді дітей)
Як ви думаєте, людина жива? (Відповіді дітей: тому що дихає, живе, розмножується)
Чим відрізняється людина від тварин та рослин? (Відповіді дітей: людина все робить свідомо)
Використання елементів технології БЗЗ(біологічний зворотний зв’язок).
Перше – рухається: ходить на двох ногах, займається спортом, працює.
Друге – харчується: готує їжу, вирощує хліб, овочі, обробляє їх, культурно їсть.
Третє – росте, хитає м’язи, дихає, дбає про чистоту повітря, провітрює приміщення, гуляє на свіжому повітрі.
Четверте – розмножується: у тварин багато дитинчат, а в людини стільки, скільки вона запланує.
– Добре дітки! Молодці! Але в людини, окрім цих потреб, які ми з вами подивилися, є й інші. Вони називаються духовними. Людині потрібно, щоб її любили, їй потрібне спілкування, турбота, співчуття.
Де найбільше людина отримує кохання, турботи? (Відповіді дітей: у сім’ї) Що таке сім’я?
— Сім’я – це старовинне слово, яке означає «сім я».
— Як ви вважаєте, хто це? (Тато, мама, бабусі, дідусі)
— А тварин має сім’ю? (Не сім’я, а потомство)
Використання технології БЗЗ
— Діти, а рослини мають сім’ю? Ні!
— А ви пам’ятаєте, ми з вами говорили про рослину, яка називається «дружна родина»? (Виховник показує рослину на картинці) Як ви думаєте, це сім’я у рослини? Ні. Просто так назвали люди, бо рослини ростуть поряд дружно в одному горщику.
– А групу людей ми можемо назвати сім’єю? Ні!
— Групу людей ми можемо назвати сім’єю, коли вони мешкають разом, коли вони родичі, тобто тато з мамою, бабуся з дідусем, брат із сестрою.
— Усі люди, які живуть у сім’ї, люблять одне одного, поважають одне одного, дбають одне про одного.
— Дорослі дбають про дітей, а діти, коли виростуть, опікуватимуться своїми батьками, коли вони стануть старенькими.
— Назвіть членів сім’ї, з ким ви живете. (Відповіді дітей)
— Сьогодні ми з вами довідалися, що таке сім’я. А зараз я пропоную вам намалювати свою сім’ю. Спробуйте намалювати і показати в малюнку, що ваша сім’я дружна, ви любите одне одного, поважаєте, дбаєте один про одного.
Діти за столами малюють свою родину.
Наприкінці заняття – перегляд дитячих малюнків, обговорення робіт.
Вихователь підбиває підсумок заняття та пропонує пограти у сюжетно-рольову гру «Сім’я».