Сходинки до інформатики 2 клас – Уроки 30-33 (укр)
Урок № 31
Робота з комп‘ютерними програмами на підтримку вивчення математики.
Тип уроку: комбінований
Задачі уроку:
1. ознайомити учнів з поняттям навчальної комп’ютерної програми, вчити працювати з комп’ютерними програмами для підтримки вивчення математики.
2. Розвиватилогічне мислення, увагу.
3. Виховувати інформаційну культуру та інтерес до знань.
Скачати: Уроки 30-33 (укр) з mega
Використанні методи і прийоми:
Ігрові вправи, проблемні завдання, інтерактивні вправи
Обладнання, засоби навчання:
підручник, робочий зошит, програмне забезпечення на розсуд учителя (Gcompris, TuxMath, TuxMathScrabble, MultiplicationStation, «Таблиця множення v for XP)
План уроку:
1. Організаційний момент (2 хв.)
2. Перевірка домашнього завдання (1-2 хв )
3. Мотиваційний етап. Розвивальні завдання (10 хв.).
4. Пояснювання нового матеріалу. Робота з комп’ютером (15 хв.).
5. Фізкультхвилинка.
6. Підведення підсумків уроку (3 хв.).
7. Рефлексія (5 хв.).
8. Об’ява домашнього завдання (2 хв.).
Хід уроку
Організаційний момент (1-2 хвилини)
В школу ми йдемо зрання,
Щоб отримати знання.
Нам чимало треба знати: мови, інформатику.
А тепер іще вивчати будем й математику.
Перевірка домашнього завдання (1-2 хвилини )
ІІІ. Розвивальні завдання (10 хвилин)
1.Рзгадати ребуси:
І100рія 40А Па3от
Ті 100 3 тон С3ж
2. Встав пропущене число:
9 4 1
6 6 2
1 9 ? (4)
3. Які цифри загубилися?
0
+
____________________________
4 6 2
Пояснювання нового матеріалу (15 хвилин)
1. Повторення правил поведінки та техніки безпеки в комп’ютерному класі .
? сидіти за Як слід комп’ютером?
? Якою повинна бути відстань від очей до екрана монітора? Чому?
? Хто повинен допомогти сусідові на уроці, якщо в нього виникли запитання: ти чи вчитель?
2. Інструкція по роботі з програмою. Робота з комп’ютерною програмою«Весела математика».
1) В головному меню обираємо пункт Місто цифр
2) Вибираємо завдання Форватер
3) Стріляємо по мінах з парними або непарними цифрами, в залежності від вказівок на екрані
4) Якщо ти переміг, то виходь до головного меню та обирай нове завдання та уважно слідкуй за підказками мешканців казкового міста
Фізкультхвилинка (2 хвилини)
Хто ж там, хто ж там вже стомився
І наліво похилився.
Треба дружно всім нам стати,
Фізкультпаузу почати.
Руки в боки, вгору, вниз,
Раз, два, три – не помились.
Ми ручками – хлоп, хлоп, хлоп,
І ніжками – топ, топ, топ,
Як годинник, всі отак – тік-так, тік-так.
А тепер всі сядьте тихо і урок продовжимо наш.
Підсумок уроку (2-3 хвилини)
Учні розповідають (вправа “Продовж речення”).
Сьогодні на уроці я:
— навчився (лася)…
— дізнався (лася) …
— повторив (ла) …
— закріпив (ла) …
— удосконалив (ла) …
Учитель підбиває підсумки уроку, та оцінює навчальні досягнення учнів.
Рефлексія (1-2 хвилини)
– Сьогодні я дізнався …
– Труднощі полягали в….
– Було цікавим…
– Я цей урок запам’ятаю, тому що…
Домашнє завдання
Розв’язати задачу.
Є три однакові на вигляд монети, але одна з них легша за інші. Як лише одним зважуванням на терезах знайти ц ю монету?
Урок № 32
Робота з комп‘ютерною програмою на підтримку вивчення логіки.
Тип уроку: комбінований
Задачі уроку:
1. ознайомити учнів з поняттям навчальної комп’ютерної програми, вчити працювати з комп’ютерними програмами для підтримки вивчення логіки.
2. Розвиватилогічне мислення, увагу.
3. Виховувати зацікавленість до предмета.
Використанні методи і прийоми:
Ігрові вправи, проблемні завдання, інтерактивні вправи
Обладнання, засоби навчання:
підручник, робочий зошит, програмне забезпечення на розсуд учителя (Gcompris, Omnitux)
План уроку:
1. Організаційний момент (2 хв.)
2. Перевірка домашнього завдання (2 хв. )
3. Мотиваційний етап. Розвивальні завдання (10 хв.)
4. Пояснювання нового матеріалу. (4 хв.)
5. Фізкультхвилинка (2 хв.)
6. Робота з комп’ютером (15 хв.)
7. Підведення підсумків уроку (3 хв.).
8. Рефлексія (3 хв.).
9. Об’ява домашнього завдання (2 хв.).
Хід уроку
Організаційна частина (1-2 хвилини)
Десять зайців мали мух,
Кожна мала двоє вух,
Кожна мала десять хат,
Кожен заєць – п’ять зайчат,
Кожне мало по морквині
У великій капустині.
А в капусті сім листів.
Скільки в мух було хвостів
Перевірка домашнього завдання (2 хвилини)
Покласти на терези дві монети, якщо терези в рівновазі, то та монета, що залишилася – легша. Якщо терези неврівновазі, то легша та яка не переважує іншу.
Розвивальні завдання (8 хвилин)
1. Лісом гуляли бабуся з онукою, тато з мамою, дочка з батьком, тітка з небогою, сестра із сестрою. Скільки всього людей гуляло у лісі?
(Відповідь 5)
2. У моєму будинку чотири поверхи. Відгадайте, на якому поверсі я живу?
Підкажу, що я живу не на першому, не на третьому і не на останньому поверсі.
(Відповідь: на другому)
3. Відгадай ребуси.
Вивчення нового матеріалу (4 хвилини)
1. Пояснення з елементами демонстрації.
Логіка – це наука про мистецтво мислення.
Всі ви розв’язували різні логічні задачі, складали пазли. За допомогою навчальної комп’ютерною програми Gcompris ти познайомися з іншими логічними завданнями. Ця програма допоможе тобі розвити пам’ять, мислення. Вона зрозуміло розповість про нове поняття.Готуйся до розв’язування загадок, ребусів, тестів.
Фізкультхвилинка (2 хвилини)
Вітер віє-повіває,
Орач сіє-посіває.
Рости, рости жито,
Силою налите.
Рости, рости, пшениця,
Сонечко-сестриця.
Як посіємо зерно,
Знов за парти сядемо.
Робота за комп’ютером (15 хвилин)
1. Гра «Істине-хибне» про правила техніки безпеки життєдіяльності під час роботи з комп’ютером. (Якщо висловлення істинне діти плещуть у долоні, якщо хибне –хитають головою)
? Роботу за комп’ютером можна розпочинати без дозволу вчителя.
? Не можна використовувати кнопок і клавіш, з якими ми ще незнайомі.
? Відстань від екрана до очей повинна бути менше 40 см.
? Працюючи за комп’ютером можна їсти.
? При роботі за комп’ютером руки завжди повинні бути чистими і сухими.
2. Робота з навчальною програмою
Підсумки уроку (5 хвилин)
– Що сьогодні тобі сподобалося на уроці?
– Чи цікаво тобі було працювати з навчальною програмою?
– Для чого потрібно розв’язувати логічні задачі?
Рефлексія (1-2 хвилини)
– Сьогодні я дізнався …
– Труднощі полягали в….
– Було цікавим…
– Я цей урок запам’ятаю, тому що…
Пояснення домашнього завдання (2 хвилини)
Скласти ребус на тему, пов’язану з музичним мистецтвом.
Урок № 33
Робота з комп‘ютерною програмою на підтримку вивчення музики.
Тип уроку: комбінований
Задачі уроку:
1. Узагальнити та систематизувати знання учнів про навчальні комп’ютерні програми. Ознайомити з алгоритмом роботи з комп’ютерною програмою для підтримки вивчення музики
2. Розвивати творчу ініціативу, увагу.
3. Виховувати прагнення до знань та любов до музики.
Використанні методи і прийоми:
Ігрові вправи, проблемні завдання, інтерактивні вправи
Обладнання, засоби навчання:
підручник, робочий зошит, програмне забезпечення на розсуд учителя
План уроку:
1. Організаційний момент (2 хв.)
2. Актуалізація опорних знань. (2 -3 хв.)
3. Мотиваційний етап. Розвивальні завдання (5-6 хв.)
4. Фізкультхвилинка (2 хв.)
5. Вивчення нового матеріалу.Робота з комп’ютером (15 хв.)
6. Релаксація. ( 2 хв. )
7. Підведення підсумків уроку (3 хв.).
8. Рефлексія (3 хв.).
9. Об’ява домашнього завдання (2 хв.).
Хід уроку
І. Організаційна частина (2-3 хвилини)
До – у лісі лось трубив.
Ре – спів олень підхопив.
Мі – ведмідь ревів поважно.
Фа – виводів вовк протяжно.
Соль – мугикала лисиця.
Ля – їй вторила куниця.
Сі – підспівували білки.
На соснові сівши гілки.
До, ре, мі, фа, соль, ля, сі.
Ноти вивчали усі!
Краса навколишнього світу знаходить своє відображення у різноманітних творах мистецтва. Сьогодні ми будемо працювати з навчальною програмою по музиці.
Актуалізація опорних знань. (2 -3 хвилини)
Інтерактивна вправа «Мікрофон».
– Для чого призначені навчальні комп’ютерні програми?
– З якими програмами і для підтримки вивчення яких предметів ми знайомилися на попередніх уроках?
– Які програми ти використовуєш для підтримки навчання вдома?
Розвивальні завдання (5-6 хвилин)
1. Гра «Угадай мелодію».
2. Розшифруй ребус.
. Фізкультхвилинка.( 2 хвилини)
Піднімає руки клас – це «раз».
Повернулась голова – це «два».
Руки вниз, вперед дивись – це «три».
Руки в боки як найширше – це «чотири».
До плечей притисли – це «п’ять».
Всі за парти тихо сіли – це «шість».
. Вивчення нового матеріалу. (15 хвилин)
Робота за комп’ютером.
1. Пояснення з елементами демонстрації.
2. Робота з програмою (на розсуд учителя)
Релаксація. ( 2 хвилини )
Гімнастика для очей. Потренуймо наші очі, щоб добре відпочили після роботи з комп’ютером.
«Гойдалка» – (рух очей вправо, вліво).
«Ланцюжок» –
«Рух по колу» –
Підсумок уроку. (5 хвилин )
? Діти, сподобався вам урок? Що саме?
? Що нового дізналися? Чи здобули нові вміння? Які саме?
? Хто з вас задоволений своєю роботою?
. Рефлексія
Метод «Прес». Як ви гадаєте, чи знадобляться в майбутньому знання, які ви сьогодні здобули уроці?
e «Я вважаю, що …»
e «… , тому що …»
e «…, наприклад, …»
e «Отже, я вважаю …»
Пояснення домашнього завдання. (3 хвилини )