математичний калейдоскоп
02.10.2022 Від Юлія

Математичний калейдоскоп. Вікторина

“Математичний калейдоскоп” – це позакласний захід для учнів 9 класів

Цілі та завдання:

Навчальні:

  • Узагальнення та систематизація знань учнів;
  • Закріплення понять базового курсу

Розвиваючі:

  • Розвиток пізнавального інтересу;
  • Розвиток логічного мислення, пам’яті та уваги.
  • Формування потреби у придбанні знань.

Виховні

  • Виховання свідомої дисципліни та норм поведінки
  • Виховання відповідальності, вміння приймати самостійні рішення
  • Виховання духу змагання

Здрастуйте, шановні колеги! Здрастуйте, учні! Сьогодні наш позакласний захід присвячений математиці. У школі ви вивчаєте основи всіх наук, причому математикою займаєтеся майже щодня з першого класу по одинадцятий і відкриваєте щось нове. Без математики не можна вивчити ні фізику, ні хімію, ні географію і навіть у малюванні без неї не обійтися. Деякі взагалі вважають цей предмет сухим та нецікавим. Сьогодні спробуємо урізноманітнити наше заняття, провести його у вигляді вікторини. Назвемо наше заняття “Математичний калейдоскоп”. Отже, починаємо.

(Ведучий учитель представляє учасників гри, журі.)

Предмет математики настільки серйозний,

що потрібно не втрачати нагоди

робити його трохи цікавим.

Блез Паскаль, видатний французький математик, фізик, літератор та філософ

Розминка.

Для розминки пропонується конкурс “Спринт – олімпіада”. На обмірковування відповіді трохи більше 1 хвилини. За правильну відповідь – 1 бал. Відповіді подавати письмово.

  1. Яке число ділиться на всі числа без залишку? (0)
  2. Яке найбільше число можна записати за допомогою чотирьох одиниць? (1111)
  3. Назва якої кривої є водночас літературним терміном? (гіперболу)
  4. Кут у 1º розглядають у лупу, що збільшує у 4 рази. Якої величини виявиться кут? (1º)
  5. Назвіть математика, яка встановила зв’язок між корінням наведеного квадратного рівняння та його коефіцієнтами. (Франсуа Вієт)

Невідповідність.

Я читаю текст, де є невідповідність. Гравець, який помітив це, каже: “Стоп!” Потім пояснює, де допущено помилку. За кожну знайдену невідповідність команда отримує 1 бал.

Зустрілися в 2021 році два бізнесмени – Джонс і Сміт. Ось їхня розмова.

Сміт. – Хелло, Джонсе!

Джонс. –  Хелло, Сміте! Як справи?

Сміт. –  Добре, Джонс! Мій прибуток зростає: з кожної тисячі доларів я замість 50 центів отримую 0,5 долари!

(0,5 долара = 50 центів.)

Джонс. – А я, Сміт, починаю співпрацювати з Україною. Там є чудове місто Київ. Воно виникло, здається, 1005 р.

(482 – рік заснування міста.)

Сміт. – Так-так, Джонсе, я пам’ятаю. Ми з батьком одразу ж у цьому місті після його заснування відкрили банк.

(Їх із батьком не було на світі.)

Це була чудова будівля: в основі – квадрат зі сторонами 30м * 20м, два прекрасні поверхи.

(Це не квадрат.)

Джонс.  – О, Сміте, а я пам’ятаю, як одного разу катався на ліфті в будівлі вашого банку і на десятому поверсі мене схопив охоронець.

(Поверхів всього два.)

Сміт.  – А як твій завод з виробництва будматеріалів?

Джонс. – Процвітає, Сміт. Років 20 тому я запрошував керувати ним відомого математика Піфагора. Класний хлопець! Слухай, що він написав: «Садок вишневий коло хати…»

(Піфагор жив раніше.) (Це вірш Шевченка.)

Спринт-олімпіада

  • Скільки місяців на рік мають тридцять днів? (11)
  • Підручник в обкладинці коштує 110 гривень. Підручник дорожчий за обкладинку на 100 гривень. Скільки коштує підручник та обкладинка окремо? (105 та 5)
  • Хто зображений а купюрі номіналом 500 грн? (Григорій Сковорода)
  • Дано цифри від 0 до 9. що більше: їх сума чи добуток? (Сума)
  • Лікар призначив хворому п’ять уколів, по одному за півгодини. Скільки потрібно часу, щоб зробити всі уколи? (2 години)

 

Дізнайся слово

Вислухайте три визначення, порадьтеся та запишіть відповідь.

За кожну правильну відповідь 1 бал.

-1-

а) Значення змінної, у якому рівняння перетворюється на правильну рівність.

б) Непохідна основа слова.

в) Один із основних органів рослин.

(Корінь)

-2-

а) Геометрична фігура, утворена двома променями із загальним початком.

б) Якщо справа приписати «я», то вийде страва на Святвечір

в) Місце, куди можна поставити недбайливого учня.

(Кут)

-3-

а) Частина площини, обмежена окружністю

б) Буває сонячний, буває зачарований.

в) Його площа ПR2.

(Коло)

Заморочки

 

Ціна завдання – 1 або 2 бали залежно від складності.

  • На яке число потрібно поділити 2, щоб одержати 4? (На 0,5). 1 бал.
  • Якщо о 12 годині дня дощ, то можна очікувати, що через 36 годин буде сонячна погода? (Ні, буде північ.). 1 бал.
  • З Варшави та Києва назустріч один одному вийшли два потяги. Швидкість поїзда, який виїхав із Варшави у 3 рази більше швидкості того, що виїхав із Києва. Який із потягів буде ближче до Варшави, коли вони зустрінуться? (На однаковому.). 1бал
  • Чому у потягах стоп-крани завжди червоні, а у літаках – блакитні? (У літаках їх не буває.). 1 бал.
  • Відгадати прислів’я (Письмо.). 2 бали.
  • Один іноземний письменник вирішив перекласти своєю мовою прислів’я. Ось що в нього вийшло:
  1. Недолік розуму компенсується ходьбою (Дурна голова ногам спокою не дає)
  2. Леді, що залишає автомобіль, збільшує його швидкість. (Баба з воза – кобилі легше.)

Задачі

Кожній команді видаються картки із завданнями, які вони мають вирішити у певній послідовності за вказаний час. Ціна завдання – 3 бали.

Зелениа галявина АВСД має форму прямокутника: АВ=10 м, ВС=20 м. У точці М міцно забитий кілок на відстані АМ = 8 м. Коза, з мотузкою на шиї, пасеться на галявині. На якій площі може пастися?

( Оскільки коза не прив’язана до кілка, то вона може пастися скрізь по площі галявини , тобто. 200 м 2.)

 

Неподалік берега стоїть корабель зі спущеними на воду мотузковою драбиною . У драбини 10 сходинок; відстань між сходинками 30 см. Найнижча сходинка дістає поверхні води. Океан сьогодні дуже спокійний, але починається приплив, який піднімає воду за кожну годину на 15 см. Через скільки годин покриється водою третя сходинка мотузкових сходів?

(3 сходинка ніколи не покриється водою, тому що разом з водою піднімається і корабель, і мотузяна драбина! Якщо спочатку води торкалася перша сходинка сходів, то, скільки б часу не тривав приплив, все одно вода буде торкатися як і раніше першої сходинки)

 

Літак долає відстань від міста А до міста В за 1 годину 20 хвилин. Однак зворотній переліт він здійснює за 80 хвилин. Як ви це поясните?

(80 хвилин = 1 год.20 хвилин.)

 

На цьому наша вікторина “Математичний калейдоскоп” закінчується.

Підбиваються підсумки. Нагороджуються команди та окремі учасники, які набрали більше балів

Проголосуйте, нам важлива Ваша думка!
[Усього: 2 Оцінка: 5]