08.10.2022 Від Юлія

Фінансова грамотність для школярів

Фінансова грамотність дуже важлива, з нею потрібно знайомитися з підліткового віку.

Захід створений на прикладі проекту «Текстильна інтер’єрна лялька».

Вступна частина

Мета: Формування знань та умінь підраховувати витрати тканини на пошиття ляльки. Фінансова грамотність дітей

Завдання:

  • закріпити поняття: товар, вартість, доход;
  • сформувати нові поняття: погонні метри, економія;
  • сприяти формуванню фінансової грамотності;
  • виховувати економність та ощадливість витрати матеріалу при розкладці викрійки.

 

Заплановані результати:

Метапредметні:

  • вміння працювати у парах, обмінюватися знаннями між собою;
  • вміння вибирати дії відповідно до поставленого завдання, висловлювати свої думки та ідеї, обговорювати у групі.

Предметні:

  • вивчення понять: товар, ціна, дохід, метри, економія;
  • вміння порахувати витрати тканини на пошиття виробу.

Особистісні:

  • здатність до самоосвіти та організації фінансово-творчої діяльності.

Вік учнів: 12-13 років.

Обладнання та матеріали:

  • аркуш паперу А4 (для розрахунків);
  • форма ляльки;
  • тканина, лінійка.

 

Хід заняття

1. Організаційний етап.

2. Актуалізація знань.

Педагог: Будь-який майстер, який хоче заробити на своєму хобі, має вміти порахувати свої витрати на створення свого продукту. Це потрібно для того, щоб порахувати вартість виробу, який маєте намір виставити на продаж.

Діти, відгадайте загадку:

Люди ходять на базар, там дешевший весь… (товар)

Дайте визначення, що таке товар? (Учні дають відповіді.)

 

Педагог: товар – продукт праці, вироблений на продаж.

На товарі повинна бути обов’язково… Що? (ціна)

 

Педагог: Визначте, що таке ціна? (Учні дають відповіді.)

Ціна – кількість грошей, що визначає цінність товару.

Ми з вами вже вивчили, що ціна виробу визначається за такою формулою:

Ц = СМ + ВМ + А

Ц – ціна виробу, СМ – собівартість, витрати на матеріали, ЧМ – час майстра, А – амортизація, знос обладнання.

Якщо працював цілий рік, буде кругленький (дохід).

 

Педагог: Визначте, що таке дохід? (Учні дають відповіді.)

Дохід — гроші чи матеріальні цінності, одержувані від підприємства чи якоїсь діяльності.

 

Педагог: Діти хто знає, що таке квадратний метр? Погонний метр? (учні обговорюють, відповідають) Сьогодні на занятті ви дізнаєтесь про нові поняття (квадратний метр, погонний метр, економія).

Тема нашого заняття: Фінансові витрати на пошиття ляльки. Фінансова грамотність

3. Основний етап.

3.1. Практична робота.

Педагог: Сьогодні на занятті ми з вами порахуємо витрату та вартість тканини, які пішли на виготовлення тіла текстильної ляльки. Це одна із сум, яка входить у собівартість матеріалу.

У вас на столі лежить завдання. Працюємо у парах.

 

Завдання №1

Перед вами на столі лежать вирізані частини тіла ляльки. Розкладіть їх на тканину так економічно, щоб було менше відходів. Не забувайте, що довкола викрійки потрібно відкласти припуски на шви.

Завдання №2

Виміряти ширину та довжину тієї частини тканини, яку займають викрійки.

Визначити, скільки квадратних метрів тканини піде на пошиття тіла. При розрахунку перевести сантиметри на метри. І тому: В*Ш/10000.

Записати дані до таблиці №1:

фінансова грамотність

Відповідь: На пошиття тіла ляльки потрібно … квадратних метрів тканини.

У вас вийшли різні відповіді, тому що кожна пара розклала по-своєму викрійки на тканину. За розрахунками видно, хто економічніше використовував тканину. Молодці, ви порахували, скільки нам знадобилося квадратних метрів тканини. Але у магазині тканину продають у погонних метрах. Чим відрізняється квадратний метр від погонів?

Дайте визначення, що таке метр квадратний? (Учні дають свою відповідь.)

Квадратний метр – це площа, виражена твором її ширини її довжину.

Молодці сьогодні дізнаємося, що таке погонний метр.

Діти, дайте визначення, що таке квадратний метр? (учні дають свою відповідь)

 

3.2. Пояснення педагога.

Погонні метри – це довжина матерії, виражена у метражі, незалежно від її ширини.

Так як у магазині вказано ціну за погонний метр, а ми порахували у квадратних метрах, нам потрібно зробити розрахунок ціни за квадратний метр.

Завдання №3

Запишіть дані до таблиці №2:

фінансова грамотність

Ми купили у магазині трикотаж «Білий Ангел», тканину завдовжки 2 метри. Ширина цього трикотажу – 1.5 метра. Ціна за метр 450 грн.

Графа 5. Скільки ми заплатили за покупку? (вартість?)

Графа 6. Помножимо ширину та довжину, отримаємо квадратні метри купленої цієї тканини.

Графа 7. Розділивши витрачену суму на кількість квадратних метрів, отримаємо ціну тканини за квадратний метр.

Завдання №4

Порахуйте суму витрат за тіло ляльки.

Педагог: Молодці, заповнивши цю таблицю, ми з вами дізналися, скільки коштує 1 квадратний метр цієї тканини. Вам залишилося порахувати суму витрат на тіло ляльки.

Як ви вважаєте, як порахувати? Діти, дивимося на ваші дві таблиці (учні дають свої відповіді)

Кількість квадратних метрів, необхідних пошиття, множимо на ціну одного квадратного метра.

Запишіть відповідь: на пошиття тіла ляльки витрачено … гривень.

Зверніть увагу, що і тут у відповідях ви отримали різні суми. Як ви вважаєте, чому? Чому хтось із вас заплатить більше за ту саму роботу? (Учні дають відповіді.)

Робимо висновок! (Потрібно економно розкладати викрійки, щоб заощадити на витратах).

4. Закріплення нового матеріалу.

Які нові поняття ви сьогодні вивчили?

Що таке економія? (Учні дають свої відповіді)

Правильно, економія – це ощадливість, обачність при витраті чогось.

Завдання на закріплення матеріалу:

Педагог: визначте суму витрат, якщо відомо, що для пошиття тіла ляльки по викрійках піде 0,29 квадратних метрів тканини.

В наявності тканина шириною 2,2м і довжиною 2м. Вартість тканини 870 гривень.

(Учні вирішують завдання у парах.)

Педагог: Яка відповідь завдання? Вірна відповідь: На матеріал для пошиття тіла ляльки ми витратили 114,68 гривень.

(Обговорення рішення.)

5. Підбиття підсумків заняття.

Діти, це звичайно частина розрахунку, так як у розрахунку собівартості нашої ляльки ще повинні увійти матеріали на пошиття одягу, ціна набивання, прикраси, упаковку тощо, всі матеріали, які ви використовуєте для виготовлення вашого товару. Це ми з вами обговоримо на наступному занятті.

Рефлексія

На заняття ви дізналися для себе щось корисне?

Де вам це ще може стати в нагоді?

Фінансова грамотність корисна у підлітковому віці?

Проголосуйте, нам важлива Ваша думка!
[Усього: 1 Оцінка: 5]