Гра – “Мандрівка”. Правила Дорожнього Руху для Дітей
Азбука безпеки. Правила дорожнього руху для дітей.
Актуальність.
На сучасних вулицях кількість авто з кожним днем збільшується та число аварій, нажаль також. Статистика говорить, що дуже часто причиною дорожньо-транспортних пригод є діти. Призводить до цього елементарне незнання правил дорожнього руху. Це означає, що дитина повинна максимльно ефективно засвоїти правила дорожнього руху для дітей. Діти повинні розуміти, що є учасниками дорожнього руху, які бувають елементи дороги (дорога, проїжджа частина, тротуар, пішохідний перехід, узбіччя, перехрестя). Дуже добре якщо діти вміють розрізняти види транспортних засобів (автобус, тролейбус, легковий та вантажний автомобіль, велосипед, мотоцикл). Також дітям потрібно розповісти про засоби регулювання руху та кольори сигналів світлофору. Юні пішоходи повинні знати правила руху по тротуарам та узбіччям, правила переходу проїжджої частини.
Під час мандрівки дітлахи зупиняться на зупинках: «Загадки світлофора», «Дорожня абетка», «Автомульти», де повторять правила пішоходів, пасажирів, дорожні знаки та їх значення, транспортні засоби.
Цілі та задачі:
- Розповісти правила дорожнього руху для дітей
- Застереження дитячого дорожньо-транспортного травматизму
- Виховання законослухняних учасників дорожнього руху, дисципліни, відповідальності
Обладнання: комп’ютер , проектор, стенд з дорожніми знаками, прапорці червоного, жовтого та зеленого кольорів, медалі «Кращому знавцю ПДР»
Хід заходу:
Ведучий:
Слайд 1
У доріг та вулиць, діти, є свої сурові закони, своя азбука – це правила дорожнього руху, які необхідно виконувати водіям та пішоходам. Незнання мови доріг може призвести до біди, до дорожньо-транспортних пригод. А для того, щоб з вами такого не сталося , сьогодні ми відправимося в невелику мандрівку, згадаємо правила дорожнього руху. В ході нашої мандрівки нам доведеться зробити декілька зупинок: слайд 2 «Загадки світлофора», «Дорожня абетка», «Автомульти», де вам будуть запропоновані деякі цікаві завдання. Учні, які правильно відповідатимуть на питання будуть отримувати жетони. До кінця нашої мандрівки ми відзначимо кращого знавця Правил дорожнього руху.
На початку шляху пропоную вам гру «Дозволяється чи забороняється». Я буду говорити фрази, а ви повинні будете її закінчити словами «дозволяється» це робити чи «забороняється». Готові?
- Йти натовпом по тротуару…(забороняється)
- Перебігати дороги… (забороняється)
- Допомогти літнім людям переходити дорогу … (дозволяється)
- Вибігати на проїжджу частину …(забороняється)
- Переходити дорогу на зелене світло… (дозволяється)
- Поважати правила дорожнього руху (дозволяється)
Молодці!!!
Слайд 3. Отже, зупинка перша «Загадки світлофора». Нагадую, що в кінці нашої мандрівки ми визначимо кращого знавця ПДР. За правильну відповідь ви отримуєте жетон
Різні скельця є у мене:
Червоне, жовте і зелене.
Можу ними я сказати:
«Йти», «Стояти», «Зачекати».
(Світлофор) Слайд 4
Що за коник полосатий
На дорозі коло хати?
«Зебра», кажуть, уляглась –
Звідкіля вона взялась?
«Зебра» в нас на переході –
Та чи є така в природі?
(Пішохідна розмітка «Зебра») Слайд 5
Тротуаром йдуть малята,
Жваві хлопчики й дівчата.
Не кричать і не пустують –
Дуже ввічливо крокують.
Симпатичні всі на вроду
Наші дітки – …
(Пішоходи) Слайд 6
Ми побачили з тобою,
Як одною лиш рукою,
Тільки жезла він підняв —
Вантажівку вмить спиняв.
Що ж це за силач такий?
Це, малята, …
(Постовий) Слайд 7
Я правдиво вам скажу,
Всім це місце я вкажу.
Друзі, слово честі, –
Де схрестилися дороги,
Рух порядок має строгий –
Там і ..
(Перехрестя) Слайд 8
Біжить, іноді уже.
У два ока пильно дивиться.
Тільки червоне світло настане –
Він в момент на місці стане. (автомобіль) Слайд 9
Цей кінь не їсть вівса,
замість ніг – два колеса.
Сядь верхи мчись на нім,
Тільки краще права кермом. (Велосипед) Слайд 10
Молодці діти! Добре справилися з загадками. Світлофор нам приготував гру «Перейди вулицю».
Прошу всіх стати в одну лінію. Згадайте, що означають сигнали світлофора?
Червоний – стій, рухатися небезпечно!
Жовтий – краще зачекати.
Зелений – рух дозволяється
Уявіть, що перед вами дорога. Я зараз буду показувати прапорцями сигнали світлофора, а ви будьте уважні: на червоний ві повинні зробити крок назад, на зелений два кроки вперед, на жовтий залишатися на місці і плеснути в долоні.
Приготувались! Почали!
Молодці діти! Добре знаєте сигнали світлофора.
Слайд 11 А нас чекає наступна зупинка «Дорожня абетка».
Окрім світлофора до засобів регулювання дорожнього руху залишаються дорожні знаки. Їх можна по прав називати друзями водіїв та пішоходів. Кожний знак має своє значення, вони розповідають про те, яка дорога, як потрібно їхати, що дозволяється, а чого робити неможна.
Стоять вони всі при дорозі,
Допомогти людині в змозі,
Усюди — близько і далеко,
Надійні сторожі безпеки.
Одні із них нам сповіщають,
А інші — щось забороняють,
Попереджають нас завжди,
Аби не трапилось біди.
Вартують на узбіччях тихо,
Оберігають нас від лиха.
Ти тільки будь уважним дуже,
Їх слухайся, шановний друже.
Це знає кожен, знає всякий —
Слід поважать дорожні …(Знаки)
Ось трикутник, ну, а в ньому
Парочка малят,
Може це вони додому
Весело біжать? («Діти»)
Край дороги знак такий:
Риє землю чоловік.
Знак встановили тимчасово,
І про що він нам говорить? («Дорожні роботи»).
Що за темна діра?
Тут, напевно, нора?
В тій норі живе лисиця.
Ось які чудеса!
Не яр тут і не ліс,
Тут дорога на проріз!
У дороги стоїть знак,
Але про що він говорить? (Тунель)
Де ведуть сходи вниз,
Ти спускайся, не лінуйся.
Знати пішохід зобов’язаний:
Тут …? (Підземний перехід)
Чудо-кінь— велосипед,
Можна їхати чи ні?
Дивний цей синій знак,
Не зрозуміти його ніяк! (Велосипедна доріжка)
Знак нам каже: «Не позіхай!
Тут скоро промчить трамвай!
Завжди пасажирів трамвая
Водії пропускають!» (Місце зупинки трамвая)
Переїзд є попереду —
Гальмуй і почекай:
Він опущений — хід сбавляй,
А піднімуть — проїжджай. (Шлагбаум)
Які ви діти молодці. Так швидко ми дісталися до останньої зупинки «Автомульти». Для вас прозвучать питання з мультфільмів та казок, в яких згадуються транспортні засоби. Вам необхідно їх назвати. Ви готові? Тоді починаємо!
- На чому їхав Ємеля до Царя? (На печі)
- Улюблений двоколісний вид транспорту кота Леопольда? (Велосипед)
- Який подарунок зробили листоноші Пєчкіну із Простоквашино? (Велосипед)
- У що перетворила добра фея гарбуз для Попелюшки? ( В карету)
- На чому літав Алладін? (На килимі-літаку)
- Особистий транспорт Баби Яги? (Ступа)
- На чому літав Барон Мюнхаузен? (Ядро)
Ну що, порахуємо, хто скільки жетонів зібрав? У нас визначились переможці і ми вручаємо їм медалі Знавців правил дорожнього руху.
Висновок заняття.
Наше заняття дійшло до кінця!
Я хочу ще раз упевнитися, що ви все добре засвоїли Пропоную гру «Так чи Ні». Умови дуже прості, на мої питання відповідайте Так або Ні.
- Ви переходите дорогу на червоне світло? (Ні)
- Ви катаєтесь н самокаті у дворі? (Так)
- Говорять, що ви не вступаєте місце старшим в транспорті? Це правда? (Ні)
- А правда, що ви дороге переходите на зелене світло? (Так)
- Ви граєтесь на проїжджій частині? (Ні)
- Автобус потрібно чекати на автобусній зупинці? (Так)
- Чи правильно буде, якщо відмінять знак «Пішохідний перехід»? (Ні)
- Так чи потрібно дотримуватися правил дорожнього руху? (Так)
Молодці діти! Всім дякую за активну участь! Будьте уважні на вулиці. Дуже важливо знати правила дорожнього руху для дітей.