11.09.2022 Від Юлія

Осінній листопад. Виховна година 1-2 клас

Осінній листопад. Виховна година 1-2 клас

Мета: уточнити уявлення дітей про осінні явища природи; розвивати увагу, логічне мислення, орієнтацію у просторі, пам’ять, мова.
Обладнання: у вчителя – малюнок гілки з прикріпленим до неї шістьом жовтим листям з номерами на лицьовій стороні від 1 до 6, шість карток з текстами завдань під номерами від 1 до 6, роздруківки до завдання 5 для кожної пари учнів; магнітофон, запис легкої інструментальної мелодії; в учнів — ручка, зошит у клітку, кольорові олівці.

Вчитель.

Осінь, осінь, листопад,
Жовте листя стелить сад,
За моря в краї далекі
Відлетіли вже лелеки.
Хмари небо затягли,
Вітер віє з-за гори,
Ходить осінь листопадом,
Жовте листя стелить садом. (А. Житкевич)

Найяскравішою прикметою осені, що настала, є  осінній листопад. Як тільки не описували його поети у своїх віршах, з чим тільки не порівнювали облітаючі листя, які тільки слова не підбирали!  Сьогоднішнє заняття нам допоможе провести ось ця гілочка з ще не встигли облетіти листочками. (Вчитель звертає увагу дітей на малюнок гілки із прикріпленими до неї за допомогою кнопок шістьма листами) Виконавши завдання, принесені нам осіннім листям, наприкінці заняття ми побачимо, що нашої гілочки теж торкнувся листопад.
Номери листя вибираються дітьми у будь-якій послідовності. Після успішного виконання завдання лист з вибраним номером знімається.

Завдання 1. Зобразити по клітинах листок.
Вчитель виконує завдання одночасно з учнями на клітинах дошки.Листопад
– Поставте крапку у куточку клітини. Проведіть лінію на одну клітинку вгору навскоси ліворуч праворуч;
– одну клітинку вправо;
– на одну клітинку вниз навскіс зліва направо;
– на дві клітки вниз;
– на три клітини вниз навскіс праворуч наліво;
– на три клітини вгору навскіс праворуч наліво;
– на дві клітки вгору;
– на одну клітинку вгору навскіс зліва направо;
– одну клітинку вправо;
– на одну клітинку вниз навскіс зліва направо;
– на дві клітки вгору;
– на одну клітинку вгору навскіс зліва направо.

Розфарбуйте листок у золотий колір. Якими олівцями можна скористатися?

Завдання 2. Вставити фрази відсутні слова.
1. … птахи прилітають, а восени …
2. … осені веселе, а кінець осені …
3. … прийде літо, а восени …
4. … дні стають довшими, а восени …
5. … починається потепління, а восени …
6. … навчальний рік закінчується, а восени …
7 як правило, йде сніг, а восени, як правило, …
8. … ми збираємо ягоди малини, а восени ягоди …
9. … грибна пора починається, а восени …
10. …починається з червня, а осінь…
Відповідь. 1. Навесні, відлітають. 2. Початок, сумний. 3. Навесні, зима. 4. Весною, коротше. 5. Весною, похолодання. 6. Навесні починається. 7. Взимку, дощ. 8. Влітку, журавлини. 9. Влітку закінчується. 10. Літо, з вересня.

Завдання 3. Гра «Що це?»

  •  Густий, хвилястий, ранковий, холодний, липкий. (Туман)
  •  Морозить, затяжний, косий, нескінченний, барабанний. (Дощ)
  •  Ясний, сонячний, теплий, тихий, осінній. (День)
  •  Туманне, сіре, імлисте, сире, похмуре. (Ранок)
  •  Рудий, золотий, вогняний, безперервний, щорічний. (Осінній листопад)
  •  Поживний, бадьорий, морозний, свіжий, чистий. (Повітря)
  •  Брудна, глибока, темна, широка, хлюпаюча. (Калюжа)
  • Променисте, яскраве, золоте, лагідне, рум’яне. (Сонце)
  • Бездонне, блакитне, безкрайнє, часте, високе. (Небо)
  • Знатний, добрий, багатий, небувалий, високий. (Урожай)

Завдання 4. Відгадати «врожайні» загадки.
У процесі розгадування вчитель записує дошку слова-відгадки.

Цей овоч для борщу,
Хороший з нього й вінегрет.
Він має темно-червоний,
Точніше – бордовий колір. (Буряк)

***
Красуня в коморі,

а коса її надворі (Морква)

***
100 одежок та всі без застібок(Капуста)

***
Кругла, а не місяць,
Біла, а не папір,
З хвостиком, а не миша. (Ріпа)

***
Посадили зернятко,
Виростили сонечко,
А коли його зірвемо,
Багато зерен зберемо. (Соняшник)

***

І печуть мене, і варять,

і їдіть, і хвалять,

Бо я добра…(Картопля)

***
Усі впізнають молодця,
Що росте на грядці:
Він більше огірка,
Товстий він і гладкий. (Кабачок)

***
Будинок зелений тісний:
Вузький, довгий, гладкий.
У будинку поряд сидять
Круглі хлопці. (Горох)

***
Виросла я на грядці,
Характер мій бридкий:
Куди не прийду,
Усіх до сліз доведу. (Цибуля)

***
Без рук, без ніг, а вилізе на пліт. (Гарбуз)

Вчитель. Прочитаємо хором зроблений запис на дошці. Запишіть у зошит усі слова-відгадки, які вам удалося запам’ятати.

Завдання 5. Поєднати початок і кінець прислів’я.
Учні одержують роздруківки завдання. Робота проводиться у парах. Перевірка.

Осінь Банкет
Осінній дощ дрібно сіється, Жовтень – капустою
Восени і у горобця Десь сніжком
Вересень пахне яблуками, Та довго тягнеться
Жовтень землю покриє десь листком, Перемін вісім

Відповідь. Осінь – перемін вісім. Осінній дощ дрібно сіється та довго тягнеться. Восени і у горобця банкет. Вересень пахне яблуками, жовтень – капустою. Жовтень землю покриє десь листком, десь сніжком.
Сенс прислів’їв пояснюється.

Завдання 6. Уявити себе осіннім листком, що відірвався з дерева і полетів подорожувати.
Звучить тиха інструментальна мелодія протягом однієї хвилини. Діти можуть заплющити очі, уявляючи себе листком. Охочі розповідають про свою «подорож».

Заняття закінчено. Поділіться, буль ласка, своїми враженнями

Проголосуйте, нам важлива Ваша думка!
[Усього: 2 Оцінка: 5]