Гра-подорож у світ тварин
Маршрут:
Станція 1. Острів допитливих ( гра- вікторина)
Станція2. Галерея музичних портретів ( художньо — естетична бесіда з елементами вікторини )
Станція 1. Острів допитливих ( гра – вікторина « Хто? Де? Як? )
Умова: теми всіх турів попередньо даються дітям для поглибленоЇ самопідготовки.
Тур 1. Тварини –метеорологи
Питання Відповіді
-кіт шкребе кігтями підлогу буде вітер
-кіт згортається клубочком, ховаючи мордочку на мороз
-собака риє землю на дощ
-собака качається по землі буде сніг, дощ
-кінь хропить до негоди
— кінь форкає до тепла
— кінь трясе головою, закидаючи її догори буде дощ
— кінь лягає на землю на сиру погоду (влітку)
Буде сніговій ( взимку)
-корова, піднявши голову, нюхає
Повітря й облизує губи на дощ
-Корова ввечері жадібно їсть траву на дощ
— корова лягає на землю до тепла
-свині розкидають солому буде буря
-мурашки кидають мурашник і йдуть геть буде повінь
— павук сидить у середині павутини на дощ
-павук виходить з гнізда і плете нову павутину на гарну погоду
-чайки вранці відлітають далеко у море буде ясний день
— чайки тримаються поблизу берега на різку зміну погоди
-медуза ховається у безпечне місце буде шторм
Тур 2. Пам’ятники тваринам
Питання Відповіді
1. За що встановлено пам’ятники тваринам? — за те, що колись врятували місто від ворога, зчинивши галас і попередивши цим мешканців;( Гусям у Римі)
– Голубу в Парижі? ( За те, що приніс звістку про аварію англійського підводного човна під час другої світової війни;
– Дельфіну в США? (За відмінне виконання обов’язків зв’язківця
Між глибоководною і наземною станціями;
-Слону в Кенії? (на знак поваги до доброго, надійного, працелюбного помічника людини)
2. В яких містах і країнах можна побачити всесвітньо відомі скульптурні зображення тварин?
Відповіді:
Бремен ( Німеччина) – стадо бронзових свиней;
Женева ( Швейцарія) – кінь ( без вершника);
Джуно ( Аляска, США)- ведмідь з бронзи ( символ краю) та ін..
2. Чи є скульптурні зображення тварин у вашому селі (області) Де конкретно?
3. Тур 3. Згадаємо їхні імена
Питання.
Згадайте за фотографіями назви тварин, які назавжди зникли з нашої землі.
Відповіді.
Мамонт
Печерний ведмідь
Тур
Кулан
Безкрила гагарка
Дронт
Моа
Морська, або стеллерова корова Тарпан та ін..
Питання.
Розгляньте фотографії тварин, які знаходяться під загрозою зникнення і потребують охорони, назвіть їх.
Відповіді.
Білий журавель
Чорний лелека
Хохуля
Дикій кіт
Стрепет
Перегузня
Комишова жаба
Кажан
Степовий орел та ін..
Супер – гра « Кіт у мішку»
(для переможців усіх турів)
Питання. Де і чому кота вважають священною твариною?
Відповідь. У Єгипті, тому, що коти колись зупинили нашестя щурів. Крім того, у Давній Греції та Римі кішка вважається символом волелюбності.
Питання. У кого кращий зір – у людини чи кота? Доведіть прикладами.
Відповідь. Кіт бачить у шість разів краще, ніж людина – впізнає знайомий об’єкт на відстані 100 метрів, може спокійно дивитись на сонце, добре бачить у темряві. Котяче око – високо досконалий витвір природи.
Питання. Навіщо коту вуса?
Відповідь. Це допоміжний орган відчуття. Навіть якщо нічого не скажуть очі, вуха та ніс, котячі вуса можуть « обстежити» розміри та характер поверхні предметів.
Питання. Назвіть грізних родичів кота.
Відповідь. Лев, тигр, пантера, леопард, гепард, сніговий барс, пума, рись та ін..
Питання. Чому японці тримають у своїх домівках деяких риб, зокрема морських котів в акваріумах?
Відповідь. Вони точно передбачають землетрус і вказують його наближення неспокійною поведінкою.
Станція 2. Галерея музичних портретів ( вернісаж музичних загадок за творами К. Сен – Санса)
Обладнання: сюїта К. Сен – Санса « Карнаал тварин « на диску,
Магнітофон, комплект картин із зображенням тварин, картки із назвами тварин, рами для картин.
Умова гри. На стіні розвішано декілька порожніх рам з відповідними номерами – це уявна галерея музичних портретів. Під час гри діти повинні правильно відгадати музичні загадки, відповідно заповнити рами картинами із зображенням тварин і доповнити це назвами. Цією роботою керує «екскурсовод» .
Хід гри
Екскурсовод. Сьогодні нас запросили до незвичайного музею – галереї музичних портретів. Її створив французький композитор Каміль Сен – Санс, який дуже любив тварин і присвятив їм багато музичних творів.
Уявіть, що ми з вами ходимо залами музею – кругом висять портрети, але на них нічого не видно. Зате з кожної картини ллється своєрідна музика. Це і є портрет тварини – тільки не намальований,
А звуковий. Спробуйте « побачити» музику і впізнати істоту, яку вона зображує.
Музичний портрет № 1( звучить « Королівський марш левів)
Питання екскурсовода:
– Який характер у тварини, зображеної в музиці грізний чи сумирний? Як це передається у звуках?
– -Чи чуєте ви в музиці голос цього звіра? Що він нагадує – спів, плач, рик, виск? Який інструмент відтворює ці звуки?
– Визначте характер рухів цієї тварини – це стрибки, біг, хода?
– Який настрій ви чуєте у музиці – радісний, сумний, урочистий, задумливий?
– Назвіть тварину і заповніть раму її портретом з відповідним підписом.
Загадка .
Ой, який кошлатий звір,
Поважний, як король!
Скоро з Африки йому
Вишлють бандероль.
( Лев)
Музичний портрет №2 (звучить п’єса « Кури та півні»
Питання екскурсовода:
– Чи можете ви уявити рухи істот, зображених у музиці? Що вони роблять?
– Голоси яких птахів чути у музиці? Які інструменти відтворюють спів півня?
– -Який настрій переважає в музиці? (спокійний, веселий, безтурботний чи заклопотаний?)
– Назвіть цих птахів та заповніть раму з їхнім портретом з підписом.
– Загадка.
Птахам цим нема коли й сісти –
Весь день щось шукають поїсти.
Тут гамір страшний, метушня
З ранку до ночі щодня.
( Кури у пташнику)
Музичний портрет №3 (звучить п’єса «Слон»
Питання екскурсовода:
– Ця тварина важка чи легка? Чому ви дійшли такого висновку?
– Чи можна назвати цю тварину неповороткою, незграбною?
– Простежте за характером музики і здогадайтесь. Що робить цей звір?
– Яка вдача у тварини? Як це підкреслено в музиці?
– Назвіть тварину та заповніть раму її портретом.
Загадка.
Хто сказав, що він незграбний?
Це плітки і заздрість!
А у цирку він танцює
Дітворі на радість.
( Слон)
Музичний портрет №4 ( звучить п’єса « Кенгуру»).
Питання екскурсовода:
– Про що нам говорять енергійні стрибки в музиці? А чому одразу зрозуміло, що це стрибає не мініатюрний коник і не легкий зайчик?
– Який інструмент обирає композитор для відтворення стрибкоподібного руху тварин і чому?
– Що можна сказати про характер цієї тварини? Як підкреслено це в музиці?
Загадка.
Цю спортсменку кожен знає –
Видатна стрибунка!
Їй ніщо не заважає,
Навіть повна сумка.
( Кенгуру)