світ Хогвардса
25.04.2022 Від Юлія

“Чарівний світ Хогвартса” Відкритий урок

“Чарівний світ Хогвартса” Відкритий урок

Мета уроку: навчити розуміти чарівне у казках, аналізувати та зіставляти побачений та прочитаний матеріал; продовжити роботу над умінням характеризувати літературного героя, розвивати творчі здібності дітей; прищеплювати інтерес до читання творів, показати важливість понять «любов», «дружба».

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: портрет Дж. Роулінг, ілюстрації до твору, надруковані назви команд (відповідають назвам факультетів), різнокольорові жетони, медальки для нагородження команд та активних учасників, «чарівний» капелюх.

Хід уроку

Вчитель: Протягом багатьох уроків ми говорили про казки. Знаємо, що казки бувають народні та авторські.

– До якого виду казок віднесемо історію про Гаррі Поттера?

Казка про Гаррі Поттера схожа на всі інші та відмінна від усіх. Це казка про правду та дружбу, про обов’язок залишатися людиною навіть у чарівному світі.

Жодна книга не сколихнула дитячу літературу настільки, наскільки це зробив Гаррі Поттер. Ця книга відкрила для дітей (та й для багатьох дорослих!) цілий світ пригод, де чаклунство і магія – звичайна справа. Сьогодні ми проведемо відкритий урок “Чарівний світ Хогвартса”.

  1. Коротко біографія автора

Чарівний світ ХогвартсаДжоанна Ролінг народилася в Англії у 1965 році. У дитинстві Джоана любила розповідати історії. А свою першу казку написала, коли їй було лише 5 чи 6 років.

Це була казка про кролика на ім’я Кролик, який хворів на кір, і до нього приходили в гості друзі з гігантською бджолою на ім’я Міс Бджола.

У школі Джоанна була тихою, ластовиста, короткозорою і жахливо неспортивною. Її улюблені предмети – англійська та інші мови.Вона зазвичай розповідала історії своїм друзям, де всі вони робили сміливі та героїчні вчинки, на які не наважилися б у реальному житті.

Відразу після школи Джоанна вступила до університету, де вивчала французьку.

Після закінчення університету Ролінг працювала викладачем англійської мови у Франції, Португалії, потім в Англії.

У 1997 році була опублікована її книга “Гаррі Поттер і Камінь Чарівника”. Ця книга відразу стала однією з найпопулярніших у всьому світі.

Ця книга змушує замислитися над тим, що найголовніше у житті – це кохання близьких, дружба та доброта. Книга про ваших однолітків, які дуже люблять свою незвичайну школу, з великою повагою ставляться до викладачів.

За книгою Ролінг знято фільм про хлопчика-чарівника. Ймовірно, ви бачили його та полюбили героїв. Але повірте, книгу читати набагато цікавіше. Ми багато дізнаємося про країну, в якій відбуваються події.

Відкрийте цю книгу – і ви поринете у світ чарівництва та чарівництва.

2. Робота над темою уроку.

– Давайте згадаємо початок дивовижної історії про хлопчика-чарівника.

Короткий переказ перших розділів книги (підготовлений учень)

світ Хогвардса  Зоряне небо цієї ночі не віщувало тих таємничих подій, які незабаром сталися.

Коли на Тисовій вулиці все заснули, здався мотоцикл із величезним вершником. Біля будинку №4 на нього вже чекала дивна смугаста кішка і якась людина у зеленій мантії.

Велетень Геґрід залишив біля дверей будинку №4 загорнутий у ковдру згорток. У згортці лежало немовля.Гаррі Поттер – хлопчик, який вижив!

Наступні 11 років Гаррі жив зі своїми прийомними батьками до того дня, коли він отримав лист-запрошення в Гоґвортс – школу Магії та Чаклунства.

У Лондоні на вокзалі Кінг-Крос на платформі 9 ¾ Гаррі сів у поїзд до Гоґвортсу.

Питання до класу:

– Чому Гаррі називали хлопцем, який вижив?

-Чи відбувалися з ним якісь дивні випадки, особливо, коли він чогось боявся чи злився?

-Чому Гаррі довелося жити в Дурслі, хоч ті його й не любили?

Чого дуже боялися Дурслі?

Гаррі виявився чарівником. Він вирушив до школи магії та чаклунства. Давайте і ми відвідаємо цю незвичайну школу.

Чи знаєте ви, що факультет Гаррі, Гріфіндор, у перекладі з французької означає «золотий грифон»? Це відповідна назва для факультету, студентів якого відрізняють хоробрість та доблесть.

Грифони – це чарівні істоти, наполовину леви, наполовину орли. Родом вони з Індії, де охороняли величезні скарбниці із золотом. Головні переваги грифону – пильність, хоробрість та сила.

А ще уважний читач знає, що ключі до характерів героїв Ролінг часто бувають приховані в іменах, які вона вибирає. Так Драго, заклятий ворог Гаррі, отримав своє ім’я від латинського слова draco (дракон), що означає «змія».

Одного разу шанувальник творчості Ролінг запитав її про походження якоїсь фрази з книжки. І знаєте, що вона відповіла? «Йди та пошукай. Маленьке дослідження будь-кому піде на користь». Давайте і ми зробимо таке невелике дослідження. Ми вирушимо на урок чарівних заклинань.

На відміну від багатьох шкіл, у Гоґвортсі, мабуть, не надають особливого значення вивченню іноземних мов. Але є одна мова, з якою зустрічаються навіть учні-першокурсники – це латина. А чи знаєте ви, що багато англійських слів мають латинське коріння? Девіз Хогвартса теж латинський: “Draco dormiens nunquam titillandus” («Ніколи не лоскочуть сплячого дракона»).

Багато змов і заклинань походять від латинських слів, що позначають бажаний результат чаклунства. Так, наприклад, “люмос” – заклинання, завдяки якому на кінці чарівної палички спалахує світло, – співзвучно з латинським словом lux, що означає “світло”. “Нокс” – заклинання, що гасить світло, – це латинське слово, що означає “ніч”.

«Апарекіум» – змушує невидиме чорнило виявлятися. «Репаро» – відновлює, лагодить речі.

А які заклинання ви знаєте?

3. Конкурс

1 етап Вікторина (питання задаються командам по черзі)

  1. З якою твариною розмовляв Гаррі Поттер у зоопарку? (Змій)
  2. Де була кімната Гаррі Поттера в будинку його дядька? (Каморка під сходами)
  3. Хто приносив листи Гаррі Поттеру? (Cова)
  4. Що робив з листами дядько Гаррі Поттера? (Cжигал)
  5. Скільки років виповнилося Гаррі Поттеру, коли дізнався, що він чарівник? (11)
  6. Як чарівник покарав сім’ю Гаррі Поттера за обман? (Хвостик у сина)
  7. На чому Гаррі Поттер вирушив до школи? (На експресі)
  8. Що мали при собі всі учні Хоргварда? (Стандартний костюм, сова, кішка, хом’як)
  9. Хто допоміг Гаррі Поттеру підготуватися до школи? (Айгред)
  10. Через цегляну або дерев’яну стіну пройшли на платформу Гаррі Поттер та Хайгред? (Цегляну)
  11. Хто працював у банку? (Гобліни)
  12. Сову, кішку чи щура подарував Хайгред Гаррі Поттеру? (Сову)
  13. Чому Гаррі Поттер був відомий, і його ім’я всі знали? (Він протистояв злому чарівнику)
  14. Як познайомилися Гаррі Поттер і Рон? (Платформа, Ром прийшов у купе до Гаррі Поттера, тому що не було місць)
  15. Якої форми шрам на лобі у Г. Поттера (Блискавка)
  16. На якому факультеті навчався Г. Поттер? (Грифіндор)
  17. Основне, найшвидше, засіб пересування чарівників (Мітла)
  18. Хто приносить пошту чарівникам (сова).
  19. Як називається гра, в яку грають у повітрі на мітлах? (Квідич)
  20. Хто охороняв філософський камінь у школі Хогвартс (Триголовий пес)
  21. Як називається провулок, в якому можна купити будь-які чарівні предмети (Косий провулок)
  22. Скільки факультетів у Хогварсті (4)
  23. Хто розподіляє учнів на факультетах? (Чарівний капелюх)
  24. Який найнезвичайніший подарунок отримав ДП? (Мантію-невидимку).

2етап – Яка з команд назве більше заклинань (По черзі команди називають заклинання).

3 етап – «Дізнайся героя» Словесно описати героя, щоб інші команди здогадалися, про кого йдеться.

За правильні відповіді команда отримує жетони, які наприкінці трьох етапів підраховуються. Команда, яка набрала більшу кількість жетонів (балів), вважається переможцем. Вчитель нагороджує команди медальками (1,2,3 місце), а також найактивніших учнів медальками за активність.

4. Підсумок уроку.

На цьому наш Відкритий урок “Чарівний світ Хогвартса” доходить до кінця. Ми познайомилися з книгою англійської письменниці Джоан Ролінг про Гаррі Поттера. У казці ми побачили любов до рідних місць, до англійського фольклору, уміння цінувати доброту, чесність, любов ближніх, а не лише грубу силу та спритність.

Успіх Гаррі Поттера не випадковий, це добре знайома казка про вічну боротьбу між добром та злом. Незвичайні пригоди фантастичні персонажі, що зачаровують чудеса та герої діти. Ці герої вчаться розуміти, хто чого вартий, вчаться «називати речі своїми іменами» і, нарешті, вчаться серйозно ставитись до навчання як до великої та необхідної праці.

Які ж людські цінності важливі у книзі Дж.Роулінг? Який він – Чарівний світ Хогвартса?

Проголосуйте, нам важлива Ваша думка!
[Усього: 0 Оцінка: 0]