08.04.2022 Від Юлія

Відкритий урок з Інформатики 5 клас

Тема: Текстовий редактор. Форматування тексту. Пошук та заміна слів у тексті. Відкритий урок з інформатики 5 клас.

Мета:  Закріпити вміння та навички щодо введення та редагування тексту, застосовувати різні інструменти текстового редактора Word Pad. Розвиток комп’ютерної грамотності, формування навичок індивідуальної роботи за комп’ютером. Виховання культури спілкування на заняттях та у повсякденному житті, навичок контролю та самоконтролю, вміння самостійно працювати та розмірковувати.

Завдання уроку: закріплення знань на тему «Обробка текстової інформації в текстовому редакторі», формування навичок індивідуальної роботи за комп’ютером

Форма проведення: Фронтальна, групова, індивідуальна

Обладнання та наочні посібники:

  • Проєктор;
  • Презентація Power Point;
  • Комп’ютери;
  • Картки.

План уроку

  1. Організаційний момент
  2. Постановка цілей та завдань уроку
  3. Повторення пройденого матеріалу
  4. Введення нових понять
  5. Фіз. Хвилинка
  6. Практична робота
  7. Фіз хвилина для очей
  8. Рефлексія
  9. Підбиття підсумків уроку

 

Хід уроку

1 Організаційний момент

Доброго дня, діти, доброго всім ранку.

Перевір, друже,

Чи готовий ти розпочати урок?

Чи все на місці, чи все в порядку!

Книжка, ручка та зошит?

Перевірили? Сідайте!

Зі старанністю вчіться!

Перевірка відсутніх у класі.

Тож почнемо сьогодні урок.

2. Постановка цілей та завдань.

Запрошую вас на відкритий урок з інформатики 5 клас, сьогодні ми закріпимо знання, отримані на попередніх уроках на тему «Текстовий редактор», а також дізнаємося про нові можливості цього редактора шляхом виконання практичного завдання. Але перш ніж почати урок нам з вами треба згадати, що ми не в звичайному кабінеті, а в комп’ютерному класі. Тому, щоб урок пройшов добре і плідно давайте згадаємо правила поведінки в комп’ютерному класі: не штовхатися , не балуватися, а сідати та навчатися.

Я вам покажу малюнок, на якому зображені основні правила поведінки у комп’ютерному класі, якщо ви з ними згодні, то підніміть зелену картку, а якщо ні – червону. (Заготівля: картки з двостороннього кольорового паперу червоного та зеленого кольорів розміром 10*10 за кількістю учнів.)

відкритий урок з інформатики

Правила поведінки у комп’ютерному класі

Молодці!

3. А тепер давайте повторимо, що ми вивчали на минулих уроках цієї теми.

Давайте для початку повторимо основні клавіші клавіатури та їх поєднання для роботи в текстовому редакторі Word Pad (Слайд)

1.

Операція

Клавіша або комбінація клавіш

Alt+Shift або Alt+Ctrl – перемикання клавіатури з режиму введення латинських літер на режим введення російських літер і назад

Shift – перемикання клавіатури з режиму введення малих літер на режим введення великих літер і назад

Caps lock – фіксація режиму введення великих літер/ відмова від фіксації цього режиму

Shift – отримання символів, розташованих разом із цифровими у верхньому ряду клавіатури

Delete – видалення символу, що стоїть праворуч від курсору

Backspace – видалення символу, що стоїть ліворуч від курсору

Num lock – увімкнення  на додатковій клавіатурі режиму роботи з цифрами та знаками арифметичних операцій.

Ctrl + C — копіювати фрагмент  у буфер обміну.

Ctrl + V — вставити фрагмент з буфера обміну (текст, об’єкти)

Ctrl + A — виділити все (текст, об’єкти)

Ctrl + N — створити новий документ

Ctrl + O — відкрити

Ctrl + S — зберегти поточний документ, проект і т.

 

  1. Робота у групах (Діти поділяються на три групи)

 

На дошці висить текст, створений текстовому редакторі Word Pad. (Для кожної групи свій текст). Вам потрібно вибрати кнопки, які були використані для форматування тексту. (кожній групі видається комплект карток із зображенням наступних кнопок текстового редактора, які застосовуються для форматування тексту)

 

Група 1

Україна – країна в центрі Європи. Вона є промислово-аграрною країною з переважанням продукування сировини. Україна  є одним з провідних експортерів деяких видів сільськогосподарської продукції та продовольства, «житницею Європи». В країні розвинуті такі види промисловості,  як видобування корисних копалин, галузі машинобудування, чорна та кольорова металургія.

( Ж Ч, вирівнювання по центру,14 Аrial)

 

Група 2

Україна – країна в центрі Європи. Вона є промислово-аграрною країною з переважанням продукування сировини. Україна  є одним з провідних експортерів деяких видів сільськогосподарської продукції та продовольства, «житницею Європи». В країні розвинуті такі види промисловості,  як видобування корисних копалин, галузі машинобудування, чорна та кольорова металургія.

(Ж Ч, вирівнювання по лівому краю, 14 Times New Roman)

 

Група 3

Україна – країна в центрі Європи. Вона є промислово-аграрною країною з переважанням продукування сировини. Україна  є одним з провідних експортерів деяких видів сільськогосподарської продукції та продовольства, «житницею Європи». В країні розвинуті такі види промисловості,  як видобування корисних копалин, галузі машинобудування, чорна та кольорова металургія.

(К, вирівнювання по правому краю, 18 Times New Roman)

Молодці, діти!

 

4. Введення нових понять. Нова тема

Ви чудово впоралися з усіма завданнями, настав час дізнатися щось нове про текстових редакторів. Виявляється, у будь-якому текстовому редакторі можна шукати потрібні слова, не перечитуючи весь текст. І зараз я вам розповім як це зробити. Треба ввести комбінацію клавіш Ctrl +F з’явиться віконечко, де потрібно ввести потрібне слово, або фразу і натиснути «Знайти далі». За допомогою цієї комбінації клавіш можна також замінити одне слово, на інше в тексті.  Для цього в випливаючому віконечку потрібно перейти на вкладку «Замінити»

 

5  Ми багато вчилися і намагалися, настав час відпочити.

Фізкультхвилинка

Проводить учень класу під пісню «Ми маленькі зірки»

 

6  Практична робота

Проводиться інструктаж щодо правил роботи за комп’ютером. Учні сідають за свої робочі місця.

Завдання працювати з фрагментом тексту:

  • У кожному рядку знайдіть зайве слово. Виділіть його подвійним клацанням та видаліть його, натиснувши DELETE.

Префікс, прийменник, суфікс, закінчення, корінь;

Трикутник, овал, довжина, квадрат, коло;

Дощ, сніг, опади, іній, град;

Дуб, дерево, липа, тополя, береза;

Гіркий, гарячий, солоний, кислий, солодкий;

Футбол, волейбол, баскетбол, стрибки

  • Виділіть зайві слова за допомогою лівої клавіші миші та видаліть:

Садок вишневий та яблуневий коло хати,
Хрущі з мухами над вишнями гудуть,
Плугатарі з плугами та косами йдуть,
Співають ідучи дівчата з дітьми,
А матері вечерять з вечерею  ждуть.

  • Скопіюйте фразу через буфер:

Виділіть фразу клацанням на лівому полі навпроти рядка

Скопіюйте її в буфер через меню ПРАВКА – КОПІЮВАТИ.

Встановіть курсор у кінці рядка та перейдіть на новий рядок, натиснувши ENTER.

Вставте рядок 5 разів за допомогою меню ПРАВКА – ВСТАВИТИ.

Моя школа найкраща в нашому місті

  • Розставте команди у потрібному порядку:

Прочитайте весь текст

Знайдіть команду, яка має бути першою

Виділіть цей рядок

Видаліть за допомогою меню ПРАВКА – ВИРІЗАТИ

Встановіть курсор на початок першого рядка

Вставте рядок за допомогою меню ПРАВКА – ВСТАВИТИ

Повторити з наступними рядками, доки всі команди не опиняться на своїх місцях.

– Закинь вареники в кип’ячу воду

– Приготуй начинку

– Візьми всі необхідні продукти

– Заміси тісто

– Постав воду на плиту

– Сформуй вареники

– Дістань готові вареники

  • Замініть число 100 на слово “сто”.

У про100го 100рожа

Непро100рний будинок:

Часто в ньому 100ніжка

Бродить під 100лом

Дорожить 100ніжка

Чи100тою ніг

І 100річною ваксою

Чистить 100 чобіт.

  • Колір (завдання підвищеного рівня). Пофарбуйте слова у відповідний колір.

Червоне яблуко лежало на столі.

Автобус проїжджав мимо зеленого гаю.

Синє небо було чистим, жодної хмаринки.

На червону доріжку по черзі виходили знаменитості.

Ліза вибрала самий жовтий банан.

Місяця не було видно, настала  чорна ніч.

Біла квочка вперше вивела у двір своїх діточок.

 

7. Фіз хвилина для очей

 

8. Рефлексія

А зараз попрошу кожного з вас взяти папірці, на яких написано Рефлексію та відзначити оцінку своєї роботи

Рефлексія

Мені було цікаво працювати на уроці Так Ні

Мені було легко виконувати завдання Так Ні

Мені було важко виконувати завдання Так Ні

 

9. Підсумки уроку

Як здійснити пошук та заміну символів (слів, фраз) у тексті?

Як зберегти відформатований документ?

Навіщо потрібен буфер обміну?

Як забарвити слово в необхідний колір?

Діти, ви великі молодці. Мені здається, що наш відкритий урок з інформатики 5 клас пройшов дуже плідно. Ви сумлінно виконали  всі завдання. Нам вдалося закріпити свої знання. Не зупиняйтеся, а продовжуйте добре вивчати інформатику. За нею наше майбутнє, без знання комп’ютеру зараз дуже важко, адже штучний інтелект повсюди.

Вчитель підбиває підсумки уроку, виставляє оцінки за урок учням.

 

Проголосуйте, нам важлива Ваша думка!
[Усього: 3 Оцінка: 5]